کارینا

KARINA

شماره تماس: 09134839840

تلگرام دارای ویژگی و قابلیت‌های زیادی است و این ویژگی‌ها است که باعث شده نزد کاربرانش بسیار محبوب واقع گردد یکی از این ویژگی‌ها بحث چت مخفی و سکرت چت است که ممکن است در مورد این ویژگی اطلاعاتی نداشته باشید پس بهتر است برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این که چت مخفی تلگرام کجاست همراه ما باشید.

همانطور که گفته شد این برنامه بسیار پر طرفدار است و این محبوبیت را مدیون قابلیت‌های زیادی که دارد می‌باشد، اگر قصد دارید در مورد این ویژگی‌ها بیشتر بدانید بهتر است از صفحه‌های آموزش جامع تلگرام و البته آموزش ترفند‌های تلگرام از سایت ما دیدن کنید در این ۲ مقاله به این موارد پرداخته شده است.

هیج میدونستی میشه تو ۱۰ دقیقه ۱۰۰۰ ممبر جذب کرد؟ منتظر چی هستی؟ سری به مقاله خرید ممبر تلگرام بزن

چت مخفی در تلگرام چیست؟

وقتی صحبت از امنیت و حریم خصوصی به میان می آید، تلگرام بسیار بهتر از برنامه های پیام رسان محبوب مانند WhatsApp و Facebook Messenger است. تلگرام متن باز است و تمامی کدهای آن به صورت آنلاین برای تایید توسط کارشناسان امنیتی در دسترس است.اما به طور پیش فرض، تلگرام فقط رمزگذاری سمت سرور را ارائه می دهد. تلگرام داده‌های شما (پیام‌ها، رسانه‌ها و گروه‌ها) را بین همه دستگاه‌های شما همگام‌سازی می‌کند و به صورت پیش‌فرض در سرورهای خود آپلود می‌کند. تمامی اطلاعات موجود در سرور تلگرام رمزگذاری شده است. این بدان معنی است که شما از ارائه دهنده خدمات اینترنت، رهگیری روتر Wi-Fi و سایر اشخاص ثالث در امان هستید.

چت مخفی در تلگرام چیست؟

اما ممکن است خود تلگرام همچنان بتواند به اطلاعات شما (اگر واقعاً بخواهد) دسترسی داشته باشد. به گفته تلگرام، روش رمزگذاری آن بهترین سازش برای ویژگی ها و امنیت است. گروه‌ها، کانال‌ها و رسانه‌های بزرگ شما همگی پشتیبان‌گیری می‌شوند و فوراً در همه دستگاه‌های شما در دسترس هستند، و در فضای ابری رمزگذاری می‌شوند. اگر به تلگرام برای محافظت از اطلاعات خود اعتماد دارید، نیازی به نگرانی نیست.از طرف دیگر، اگر می‌خواهید رمزگذاری سرتاسری داشته باشید که در آن هیچ‌کس (از جمله تلگرام) نتواند به داده‌های شما دسترسی داشته باشد، باید یک حالت جداگانه به نام Secret Chat را وارد کنید.

حالت چت مخفی فقط برای مکالمات یک به یک و نه برای گروه ها (با هر اندازه) کار می کند. پس از ورود به حالت گفتگوی مخفی، تلگرام رمزگذاری انتها به انتها را فعال می کند. این بدان معنی است که فقط شما و گیرنده می توانید پیام ها را بخوانید، زیرا آنها فقط در دستگاه های شما ذخیره می شوند و در سرورهای تلگرام ذخیره نمی شوند. هیچ کس دیگری نمی تواند به پیام ها از جمله تلگرام دسترسی پیدا کند یا رمزگشایی کند.پیام‌ها در گپ مخفی قابل ارسال نیستند و اگر از صفحه‌نمایش عکس بگیرید، به گیرنده اطلاع داده می‌شود. وقتی پیامی را حذف می کنید، برای هر دو کاربر حذف می شود.

جز کاربران تلگرامی؟ باچی وصل میشی؟ سری به پروکسی تلگرام بزن اون وقت دیگه نیازی به فیلترشکن نخواهی داشت

نحوه شروع یک چت مخفی در تلگرام در اندروید

اکنون که دانستیم چت مخفی تلگرام کجاست در ادامه به نحوه فعال سازی چت مخفی در اندروید میپردازیم:

چت مخفی تلگرام کجاست
چت مخفی تلگرام کجاست

برای فعال کردن چت مخفی تلگرام در تلفن هوشمند اندرویدی خود:

  • در ابتدا شخص مورد نظر را که قصد دارید با او وارد چت مخفی شوید انتخاب کنید.
  • اکونن ۳ خط که در سمت راست وجود دارد باید بزنیم.
  • در انجا گزینه Start Secret Chat را انتخاب کرده و انتخاب خود را تایید کنید.
  • این گونه میتوانید با یک کاربر چت مخفی داشته باشید.

نکته : هنگامی که چت مخفی شروع می شود، به عنوان یک مکالمه جداگانه در صفحه اصلی شما ظاهر می شود که با یک قفل در کنار نام مخاطب که با فونت سبز نشان داده می شود، مشخص می شود. در این چت مخفی، نمی توانید اسکرین شات بگیرید یا چت های خود را ضبط کنید.

نحوه شروع یک چت مخفی در تلگرام در iOS

چت مخفی تلگرام کجاست
چت مخفی تلگرام کجاست

در iOS، روند تقریباً یکسان است:

  • ۱ – در رشته گفتگوی انتخابی خود، روی نام مخاطب خود در نوار بالای صفحه ضربه بزنید.
  • ۲ – روی دکمه More ضربه بزنید.
  • ۳ – Start Secret Chat را انتخاب کنید و انتخاب خود را در پنجره پاپ آپ زیر تأیید کنید.

نکته : برخلاف نسخه اندروید، به نظر می رسد همچنان می توانید از یک گفتگوی مخفی در نسخه iOS تلگرام اسکرین شات بگیرید. مطمئناً به مخاطب شما اطلاع داده می شود که یک اسکرین شات گرفته اید، اما از آنجایی که هیچ چیز نمی تواند شما را از انجام این کار به صورت فیزیکی باز دارد، مایه شرمساری است.

چرا همه چت های تلگرام به صورت پیش فرض مخفی نیستند؟

تلگرام این تفاوت را با واتس اپ و سیگنال با مشکل بازیابی تاریخچه مکالمه شما در چندین دستگاه و در عین حال حفظ رمزگذاری سرتاسر توجیه می کند.برای رفع این مشکل، برخی از برنامه‌ها (مانند واتس‌اپ و وایبر) امکان پشتیبان‌گیری قابل رمزگشایی را می‌دهند که حریم خصوصی کاربرانشان را به خطر می‌اندازد، حتی اگر خودشان پشتیبان‌گیری را فعال نکنند. سایر برنامه‌ها به طور کامل نیاز به پشتیبان‌گیری را نادیده می‌گیرند و کاربران خود را در معرض آسیب‌پذیری قرار می‌دهند. از دست دادن اطلاعات، تلگرام در پرسش و پاسخ رسمی خود توضیح داده است.

بنابراین تلگرام گزینه سومی را با ارائه چت های مخفی و غیر مخفی، رمزگذاری شده و غیر رمزگذاری شده سرتاسر انتخاب کرده است. تلگرام پشتیبان گیری سیستم را به صورت پیش فرض غیرفعال می کند و راه حل داخلی پشتیبان گیری را در قالب یک ابر خصوصی در اختیار همه کاربران قرار می دهد.در عین حال، موجودیت جداگانه برای چت‌های مخفی کنترل کاملی را بر روی داده‌هایی که نمی‌خواهید از آن‌ها نسخه پشتیبان تهیه کنید، در اختیار شما قرار می‌دهد. اساساً، چت های معمولی شما در فضای ابری ذخیره می شوند، بنابراین می توان آنها را بعداً بازیابی کرد و چت های مخفی به صورت محلی بدون امکان بازیابی ذخیره می شوند.

در نتیجه

چت مخفی تلگرام کجاست؟ سؤال بسیاری از کاربران تلگرامی می‌باشد که در این مقاله سعی کردیم به صورت ۰ تا ۱۰۰ این موضوع را بیان کنیم در این مقاله چت مخفی در گوشی‌های اندروید و همچنین آیفون به صورت جداگانه‌ای بیان شد تا همه‌ی کاربران بتوانند بر اساس نیازی‌هایی که دارند از آن استفاده کنند.

اکنون این مقاله به پایان رسیده‌امید واریم بتوانید تمام استفاده را از این مقاله ببرید اگر در زمینه‌ی چت مخفی تلگرام کجاست سؤالی داشتید می‌توانید از طریق نظرات همین صفحه ما با در میان بگذارید ما نیز سعی خواهیم کرد در کمترین زمان ممکن پاسخ گوی شما عزیزان باشیم ما منتظر نظرات ارزشمند شما هستیم.

سوالات متداول

۱. “سکرت چت” یا “چت مخفی” در تلگرام چیست؟

سکرت چت یا چت مخفی، یک ویژگی امنیتی در نرم‌افزار تلگرام است که به کاربران امکان می‌دهد پیام‌های خود را با رمزگذاری انتها به انتها ارسال و دریافت کنند. با استفاده از سکرت چت، فقط فرد مقابل شما می‌تواند محتوای پیام‌های شما را ببیند و هیچ شخص دیگری از آن باخبر نخواهد شد.

۲. چگونه می‌توانم سکرت چت را در تلگرام استفاده کنم؟

برای استفاده از سکرت چت در تلگرام، شما باید ابتدا با شخصی که می‌خواهید با او در چت مخفی صحبت کنید، در تلگرام متصل شوید. سپس می‌توانید از منوی چت با آن فرد، گزینه “شروع چت مخفی” را انتخاب کنید و پس از تأیید، شما و فرد مقابل به یک چت مخفی متصل خواهید شد.

۳. آیا پیام‌های سکرت چت در تلگرام قابل انتقال و بازیابی هستند؟

پیام‌های سکرت چت در تلگرام با رمزگذاری انتها به انتها ارسال و دریافت می‌شوند و در سرورهای تلگرام ذخیره نمی‌شوند. بنابراین، پس از خروج از چت مخفی یا بستن چت، امکان بازیابی پیام‌های قبلی وجود ندارد. در واقع، این ویژگی برای افزایش امنیت و حفظ حریم خصوصی کاربران است.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
پیمایش به بالا