کارینا

KARINA

شماره تماس: 09134839840

تغییر رمز فیس بوک

دانستن نحوه تغییر رمز فیس بوک برای کاربران بزرگترین شبکه اجتماعی جهان بسیار مهم است. از آنجایی که حساب شما به عنوان مخزن علایق، عکس ها، مخاطبین و سایر اطلاعات قابل شناسایی شخصی شما عمل می کند، حفظ امنیت آن بسیار مهم است.در حالت ایده‌آل، شما می‌خواهید از یک رمز عبور قوی و پیچیده برای فیس‌بوک خود استفاده کنید، اما در صورتی که حساب کاربری، ایمیل شما یا خود سرویس به طور مخربی در معرض خطر قرار گرفت، باید آماده به‌روزرسانی آن باشید.در مقاله تغییر رمز اینستاگرام ما به صورت کامل این موضوع را برای اینستاگرام بررسی کردیم اکنون در این مقاله در مورد فیس بوک صحبت خواهیم کرد باید بدانیم تغییر رمز فیس بوک به چه صورت است پس برای کسب این اطلاعات در این مقاله همراه ما باشید.

الزامات رمز عبور فیس بوک

اکثر وب سایت ها حداقل استانداردهای رمز عبور را اعمال می کنند. به طور معمول، آنها نیاز دارند که رمز عبور شما حداقل یک حرف بزرگ، یک عدد یا کاراکتر خاص داشته باشد و طول مشخصی داشته باشد. فیس بوک نیز از این قاعده مستثنی نیست، اما الزامات آن در مقایسه با سایر وب سایت ها بسیار ضعیف است و به این صورت میباشد که :

پیشنهاد ویژه: با خرید فالوور فیس بوک اعتبارتو ۱۰۰ برابر کن

  • ۱ – باید شش کاراکتر باشد
  • ۲ – حداقل شامل یک عدد یا کاراکتر خاص باشد.

اگر می خواستید رمز عبور خود را “aaaaa1” بسازید، می توانستید، اما نباید. بسیار مهم است که برای هر یک از حساب های آنلاین خود یک رمز عبور قوی ایجاد کنید.رمز عبور فیس بوک شما باید حداقل ۱۲ کاراکتر باشد، حاوی ترکیبی از حروف کوچک و بزرگ و حداقل چند عدد و کاراکتر خاص باشد.رمز عبور فیس بوک شما نیز نباید تغییری از رمز عبوری باشد که برای حساب های دیگر استفاده می کنید. استفاده مجدد از گذرواژه‌ها به این روش، در صورت به خطر افتادن یک حساب، خطر همه حساب‌های شما را افزایش می‌دهد. اگر نمی‌خواهید خودتان نگران به خاطر سپردن دسته‌ای از رمزهای عبور مختلف باشید، باید از یک مدیر رمز عبور استفاده کنید.

تغییر رمز فیس بوک در اندروید

ما ابتدا در این آموزشی نحوه تغییر رمز فیس بوک برای شما تغییر رمز فیس بوک در اندروید و همچنین آیفون را آموزش خواهیم تا کاربرانی که از سیستم عامل اندروید یا آیفون استفاده میکنند بتوانند به خوبی نسبت به تغیر رمز فیس بوک خود اقدام کنند که برای این کار باید ابتدا :

  • ۱ – ابتدا باید وارد برنامه ی فیس بوک شوید و از بین گزینه هایی که برای شما نمایش داده میشود باید گزینه ی ۳ خط را که در سمت راست اکانت خود قرار گرفته بزنید و منتظر بمانید تا وارد مرحله ی بعدی شوید.
تغییر رمز فیس بوک در اندروید
  • ۲ – اکنون در این مرحله باید گزینه ی Password and Security را بزنید.
تغییر رمز فیس بوک در اندروید
  • ۳ – در این قسمت باید گزینه ای با نام Change Password وجود داشته باشد که باید برای تکیمل مراحل روی گزینه ی مورد نظر کلیک کنید.
تغییر رمز فیس بوک در اندروید
  • ۴ – اکنون باید در این قسمت رمز فعلی خود را وارد کرده و در ۲ قسمت بعدی رمز جدید را ۲ بار تکرار کنید تا تغییر رمز فیس بوک با موفقیت به پایان برسد.
تغییر رمز فیس بوک در اندروید

تغییر رمز فیس بوک در کامپیوتر

ما در قسمت دوم از نحوه تغییر رمز فیس بوک قصد داریم تغییر رمز فیس بوک در کامپیوتر را برای شما عزیزان آموزش بدهیم ما در بند گذشته سعی کردیم این آموزشی را روی اندروید اعمال کنیم پس باید در کامپیوتر ابتدا :

  • ۱ – باید ابتدا وارد سایت رسمی فیس بوک در کامپیوتر شوید و سپس باید در اکانتی که دارید فلشی مانند عکس قرار داده شده وجود داشته باشد که باید روی آن کلیک کرده و از بین گزینه هایی که برای شما نمایش داده میشود باید گزینه ی Settings & Privacy را بزنید.
تغییر رمز فیس بوک در کامپیوتر
  • ۲ – سپس در مرحله ی بعدی باید از بین گزینه هایی که وجود دارد گزینه ی Settings را بزنید.
تغییر رمز فیس بوک در کامپیوتر
  • ۳ – در این مرحله باید ابتدا گزینه ی Security and Login و سپس پس از آن باید روی گزینه ی Change Password کلیک کنید.
تغییر رمز فیس بوک در کامپیوتر
  • ۴ – رمز عبور فعلی و رمز عبور جدید خود را دو بار وارد کنید. اگر خیلی کوتاه، ضعیف باشد یا تأیید مطابقت نداشته باشد، فیس بوک به شما اطلاع خواهد داد.
تغییر رمز فیس بوک در کامپیوتر
  • ۵ – هنگامی که یک رمز عبور قوی دریافت کردید، روی «ذخیره تغییرات» کلیک کنید. از شما پرسیده می شود که آیا می خواهید در همه دستگاه های دیگر خود وارد سیستم شوید یا خیر. اگر فکر می‌کنید حساب شما هک شده است، «Log Out of Other Devices» را انتخاب کنید. در غیر این صورت، شما نمی توانید با “Stay Logged” بروید.
تغییر رمز فیس بوک در کامپیوتر

چگونه احراز هویت ۲ مرحله ای اکانت خود را فعال کنم ؟

حتی اگر رمز عبور قوی دارید که مرتباً آن را تغییر می دهید، همیشه ارزش افزودن احراز هویت دو مرحله ای را به حساب فیس بوک خود دارد.احراز هویت دو مرحله‌ای باعث می‌شود وقتی شخصی سعی می‌کند وارد حساب کاربری فیسبوک شما شود، باید کدی را وارد کند که به تلفن شما پیامک می‌شود. این یکی از بهترین راه ها برای ایمن نگه داشتن حساب شما است.

برای فعال کردن احراز هویت دو مرحله‌ای، به همان منوی «Security and Login» مانند بالا بروید و از گزینه‌های «Two-Factor Authentication» در آنجا استفاده کنید.

در نتیجه

نحوه تغییر رمز فیس بوک یکی از دغدغه های کاربران امروزی میباشد که به هر نحوی دنبال راهی هستند تا بتوانند رمز عبود خود را تغییر بدهند که ما در این مقاله سعی کردیم تغییر رمز فیس بوک را هم در اندروید و هم در کامپیوتر برای کاربران عزیز آموزش دهیم تا دیگر هیچ کاربری دغدغه ی تغیر رمز فیس بوک خود را نداشته باشد ، این روش میتواند مزیت های بسیار زیادی داشته باشد که باید سعی کنید هر ماه نسبت به تغییر رمز اکانت خود اقدام نمایید.

اکنون این مقاله به پایان رسیده امید واریم بتوانید تمام استفاده را از این مقاله ببرید اگر در این زمینه سوالی داشتید میتوانید از طریق نظرات همین صفحه ما با در میان بگذارید ما نیز سعی خواهیم کرد در کمترین زمان ممکن پاسخ گوی شما عزیزان باشیم ما منتظر نظرات ارزشمند شما هستیم

سوالات متداول

۱ – دلیل تغییر رمز فیس بوک چیست ؟

همانطور که گفته شد باید سعی کنید هر ماه رمز اکانت خود را تغییر بدهید و از یک رمز سخت استفاده کنید به این صورت دیگر توسط هیچ کاربری حدس زده نمیشود و در نتیجه هیچ وقت هک نخواهید شد.

۲ – رمز فعلی خود را فراموش کرده ام راهکار چیست ؟

اگر رمز فعلی خود را ندارید باید ابتدا قبل از هر کاری آن را بازیابی کنید که برای این کار بنده پیشنهاد میکنم از صفحه ی بازیابی رمز فیس بوک سایت ما دیدن کنید در این مقاله به صورت ۰ تا ۱۰۰ بیان شده که چگونه میتوانید رمز خود را بازیابی کرده و آن را تغییر بدهید.

۳ – رمز جدید باید چگونه باشد ؟

سعی کنید از رمزی استفاده کنید ک هیچ گاه توسط یک شخص حدس زده نشود باید از حروف و اعداد و همچنین حروف بزرگ استفاده کنید و سپس سعی کنید رمز خود را در جایی یاد داشت کنید که فراموش نشود.

 اگر شما هم نظر یا ایده‌ای دارید که فکر می‌کنید برای کاربران دیگر مفید است، لطفاً آن را با ما به اشتراک بگذارید؛ از حسن توجه شما متشکریم 😊

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
پیمایش به بالا