کارینا

KARINA

شماره تماس: 09134839840

تلگرام چیست

تلگرام یکی از برنامه های شبکه ی اجتماعی میباشد که با چندین میلیون کاربر فعال با برنامه هایی همچنون اینستاگرام ، فیسبوک ، توییتر ، یوتیوب و . . . در حال رقابت بوده نمیتوان گفت از این برنامه ها بهتر است ولی قابلیت هایی که تلگرام دارد همچنون کانال و گروه ، شاید هیچ یک از این برنامه ها در خود نداشته باشد و همین ۲ قابلیت جذاب است کا باعث شده این برنامه نزد کاربرانش با وجود فیلتربودن یک برنامه ی محبوب شناخته شود با وجود این همه محبوبیت باز هم کاربرانی وجود دارد که قصد حذف اکانت تلگرام خود را دارند اما راهکار را روشی را برای آن نمیدانند که بنده در این مقاله قصد آموزش آن را دارم که پیشنهاد میکنم اگر به دنبال حذف تلگرام خود به صورت دائمی یا حتی موقت هستید هرگز این مقاله را از دست ندهید زیرا به صورت حرفه ای به این مبحث پرداخته شده است.

با خرید ممبر به کانال خود اعتبار ببخشید . . . !

پس از برسی این مشکلات امنیتی اقدام به حذف اکانت تلگرام خود کنید

در اولین روش از حذف تلگرام باید به برسی یک نوع مسائل بپردازیم سپس اقدام به حذف آن کنیم بیشتر افراد تلگرام را بارگیری می کنند زیرا معتقدند این یک برنامه چت ایمن است. مشکل این است که بسیاری متوجه می شوند که اینطور نیست. تعدادی از مسائل این واقعیت را آشکار کرده اند که این موارد عبارت اند از :

  • ۱ – تنظیمات ضعیف هستند: تنظیمات پیش فرض برنامه گپ های شما را رمزگذاری نمی کند. بسیاری نتوانند به “راز گپ” روی بیاورند ، امنیت بسیار کمتری دارند و کسانی که با آنها گپ می زنند را در معرض خطر قرار می دهند.
  • ۲ – ذخیره سازی سرور: مکالمه های خارج از Secret Chat در سرورهای آنها ذخیره می شود ، که یکی دیگر از بردارهای حمله است. آنها ادعا می کنند که ذخیره سازی ابری یک ویژگی است – ما فکر می کنیم این یک آسیب پذیری است.
  • ۳ – جک کردن پرونده های رسانه ای: مانند WhatsApp ، تلگرام در برابر جک کردن پرونده های رسانه ای آسیب پذیر است که در آن بدافزار می تواند تصویری را که می فرستید یا دریافت می کنید بدون اینکه حتی خودتان بدانید تغییر دهد.
  • ۴ – هکرها: یک اشکال Unicode به هکرها امکان سو a استفاده از آسیب پذیری را که منجر به نصب استخراج کنندگان و بدافزارهای رمزنگاری شده می شود ، کرد.
  • ۵ – پروتکل: رمزگذاری MTProto آنها که خودشان ایجاد کرده اند ، زیر سوال می رود ، زیرا پروتکل های رمزنگاری امن بسیاری وجود دارد. چرا الگوریتم خود را ایجاد کنید که تأیید نشده باشد؟ حتی ما دو گوشی خود را برای آزمایش به BlackBerry فرستادیم تا مطمئن شویم پروتکل قبلاً تأیید شده ما تأیید شده است!

دلیت اکانت تلگرام

در طول سال ها ، تلگرام به دلیل چندین مسئله امنیتی نیز شناخته شده است. از حملات سایبری گرفته تا نقض اطلاعات ، تلگرام در گسترش بدافزار به رایانه های ویندوزی شناخته شده است.قابل درک است که پس از شنیدن اطلاعات نقض داده ها و نشت های روزمره ، می خواهید حساب تلگرام خود را حذف کنید. در این مقاله چند دلیل وجود دارد که ممکن است بخواهید برنامه را حذف کنید:

  • ۱ – در سال ۲۰۱۷ ، تلگرام یک نقض امنیتی گسترده را تجربه کرد که در آن هکرها با موفقیت از طریق تلگرام بدافزار را به کامپیوترهای ویندوز توزیع کردند. این برنامه همچنین برای افشای فراداده کاربران خود شناخته شده است.
  • ۲ – به عنوان یک شرکت کننده ، کنترل کمتری بر مکالمات خود دارید. از آنجا که هر یک از اعضای گروه می تواند پیام های یکدیگر را حذف کند ، این امر باعث ایجاد سردرگمی و دستکاری می شود.
  • ۳ – تلگرام از یک پروتکل امنیتی به نام MTProto استفاده می کند که امنیت و قابلیت اطمینان آن هنوز نامشخص است. رمزنگاران صنعت نسبت به ایمن نبودن پروتکل اخم کرده اند.

دلیت اکانت تلگرام چگونه است

گزینه ی حذف اکانت تلگرام بر خلاف اینستاگرام در درون برنامه وجود ندارد ینی اگر کاربری اقدام به حذف اکانت خود برای همیشه کرد باید با مراجعه به سایت رسمی تلگرام این کار را به صورت عملی انجام دهد که ما در این مبحث به صورت ۰ تا ۱۰۰ و کاملا حرفه ای به این موضوع پراخته ایم.

پیشنهاد میکنم از مقاله ی حذف اکانت اینستاگرام نیز دیدن کنید

موارد مهم که در این بخش قصد توصیف آنان را داریم عبارت اند از :

  • ۱ – با دلیت اکانت تلگرام خود کلیه پیام ها . مخاطبین . کانال و گروه هه و اطلاعت دیگر برای همیشه پاک خواهند شد پس باید به یاد داشته باشید اگر موارد مهمی در تلگرام دارید که دوست دارید پاک نشوند باید انان را در جایی کپی کنید یا از انان بکاپ بگرید که در ادامه ی آموزش حذف اکانت تلگرام برای شما باز گو شده است و سپس پس از انجام مراحل گفته شده اقدام به دلیت اکانت تلگرام کنید
  • ۲ – اگر شماره ای را دلیت اکانت کردید و سپس قصد داشتید دوباره وارد تلگرام شوید هیچ اطلاعاتی برای شما وجود نخواهد داشت و به عنوان یک کاربر جدید وارد تلگرام میشوید
  • ۳ – خیلی از کاربران فکر میکنند برای رفع ریپورت باید اقدام به دلیت اکانت تلگرام کنند تا درست شود ولی باید گفت این امر اصلا صحیح نیست زیرا شماره ریپورت میشود نه اکانت تلگرام که با دلیت اکانت درست شود پس پیشنهاد میشود گوش به چنین حرف هایی ندید زیرا حذف اکانت هیچ ربطی به ریپورت تلگرام ندارد
  • ۴ – سایت اصلی تلگرام همانطور که میدانید برای کاربران یارنی فیلتر شده و اگر کاربری بدون فیلتر وارد شود قادر نخواهد بود به کار خود ادامه دهد پس پیشنهاد میشود ابتدا فیلتر شکن خوبی دانلود کند سپس پس از وصل شدن به ان اقدام به دلیت اکانت تلگرام کنید
  • ۵ – اگر اخیرا چندین بار اکانت خود را دلیت کرده باشید دیگر نمیتوانید تا مدتی مثلا ۱ ماه اکانتی را حذف کنید

ما در این قسمت برای دلیت اکانت تلگرام خود سه راه کار را پیشنهاد میکنیم که هر سه راه نیز برایتان ممکن بوده و اگر طبق گفته های بنده پیش بروید هیچ مشکلی برایتان پیش نخواهد آمد و به راحتی میتوانید تلگرام خود را برای همیشه یا موقت حذف کنید که این سه روش عبارت اند از :

۱ – دیلیت اکانت تلگرام به صورت خودکار

حذف اکانت تلگرام

در این روش یک بازه ی زمانی را برای تلگرام قرار میدهید برای مثال بین ۱ تا ۱۲ ماه که شما نباید در این مدت از تلگرام خود استفاده ای داشته باشید ینی باید ان را پاک کرده باشید و هیچ وقت انلاین نشید به این صورت تلگرام اگر ببیند کاربر فعال نیستید خودش اقدام به حذف اکانت خواهد کرد که این کار بسیار ساده و شدنی میباشد کافیست در نسخه اندروید تلگرام به مسیر settings> privacy and security(تنظیمات> حریم خصوصی و امنیت) مراجعه کرده و از بخش Advanced روی گزینه Delete my account if away for کلیک کرده و یکی از گزینه‌ها را به دلخواه خود انتخاب کنید.

بعد از طی مراحل گفته میشود مانند تصویر بالا میتوانید یکی از گزینه های ۱ ماه تا ۱ سال ساله را انتخواب کنید فقط به یاد داشته باشید هیچج وقت نباید در اکانت خود حضور داشته باشید وگرنه این بازه زمانی به عقب باز خواهد گشت در این نمونه از روش اگر کاربری دیر به دیر وارد تلکرام میشود سعی کند بازه زمانی را روی ۶ ماهه یا ۱ ساله قرار بدهد تا اگر یک مدتی نتوانست بیاید اطلاعتش از بین نرود.

۲ – دلیت اکانت تلگرام با استفاده از برنامه اندوریدی

یکی دیگر از روش های مفید برای دیلیت اکانت تلگرام ، دیلیت با برنامه های اندروید میباشد شما در این روش کافیست یک برنامه ی اندرویدی به اسم حذف تلگرام از بازار یا برنامه ی گوگل پلی دانلود کنید سپس طبق گفته های بنده پیش بروید :

  • ۱ – پس از آن که ان را دانلود کردید وارد شوید سپس شماره ای که دوست دارید دیلیت اکانت شود را وارد کنید.
  • ۲ – پس آن که شماره را وارد کردید و کلید ثبت را زدید یک کدی برای شما ارسال میشود فقط به یاد داشته باشید که یا باید خططان روش باشد یا باید تلگرامی که قصد دارید دلیت اکانت کنید را در حالت انلاین نگه دارید تا کدی که ارسال میشود را بلافاصه کپی کرده و در قسمت مشخص شده کپی کنید.
  • ۳ – یک متن نوشته شده از طرف تلگرام برای شما ارسال میشود که در ان متن گفته شده است ایا مایل به دیلیت اکانت تلگرامی خود هستید شما اگر مطمعن بودید اوکی را میزنید تا اطلاعات شما نیز تایید شود.
  • ۴ – و در این مرحله یک پیغام برای شما راسال میشود که حذف تلگرام با موفقیت انجام شد.

۳ – دیلیت اکانت تلگرام به صورت دستی

در سومین قسمت از دیلیت اکانت تلگرام به حذف دستی میرسیم طوری که کاربر خودش اقدام میکند از طریق سایت تلگرام اکانت خود را حذف کند ، که ما در ادامه به صورت کامل برای شما بازگو کرده ایم.

  • ۱ – ابتدا باید وارد سایت اصلی تلگرام شوید سپس پس از ان که وارد سایت شدید به قسمت حذف تلگرام بروید فقط به یاد داشته باشید که سایت رسمی تلگرام برای کاربران ایرانی فیلتر میباشد و باید از فیلتر شکن برای ورود استفاده کنید.
  • ۲ – در مرحله ی بعد مانند عکس زیر باید شماره ای که قصد دارید حذفش کنید را وارد کنید این نکته را نیز توجه داشته باشید که باید شماره ی خود را بدون صفر وارد کنید برای مثال (۹۸۹۱۳۴۸۳۹۸۴۰+)سپس next را بزنید تا به مرحله ی بعد راهی شوید.
حذف اکانت تلگرام
  • ۳ – پس از که شماره ی خود را وارد کردید و به مرحله ی بعد رفتید یک کدی مانند تصویر زیر برایتان ارسال خواهد شد که باید ان را در جای مشخص شده ی خود بنویسید.
حذف اکانت تلگرام
  • ۴ – در اینجا اگر کد را به درستی وارد کنید وارد صفحه مدیریت اکانت تلگرام می‌شوید. در اینجا باید گزینه Delete Account را انتخاب نمایید تا به لینک حذف اکانت تلگرام منتقل شوید مانند دو تصویر زیر عمل کنید.
حذف اکانت تلگرام
حذف اکانت تلگرام
  • ۵- در مسیر حذف، پس از کلیک برروی Delete Account وارد صفحه ای مطابق تصویر زیر می‌شوید. در این مرحله از دلیت اکانت تلگرام در بخش why are you leaving دلایل دلیت کردن اکانت تلگرام خود را وارد کنید. توجه داشته باشید که وارد کردن اطلاعات در این بخش اجباری نیست و اگر این قسمت خالی باشد مشکلی در روند دیلیت اکانت شما به وجود نمی‌آید.
  • ۶ – در نهایت روی دکمه Delete My Account کلیک کنید.
حذف اکانت تلگرام
  • ۷ – در مرحله آخر برای تایید نهایی دیلیت اکانت تلگرام مشابه تصویر زیر پنجره‌ای باز می‌شود که از شما می‌پرسد که از حذف تلگرام خود مطمئن هستید؟ اگر همچنان تصمیم به حذف اکانت خود دارید، روی دکمه قرمز رنگ که با عنوان Yes, delete my account کلیک نمایید.
حذف اکانت تلگرام

حتما ببینید : آموزش کسب درآمد از تلگرام

حذف اکانت تلگرام طلایی

پس از آن که تلگرام در کشور ایران فیلتر شد کاربران به فکر این افتادند که تلگرام های شبیه سازی نیز را طراحی کنند تا دیگر کسی نخواهد با فیلتر وارد تلگران شود به این صورت تلگرام طلایی ساخته شد که طرفداران زیادی نیز داشت شاید به خوبی تلگرام نبود ولی فیلتر نبودن آن یکی از بهترین مزایای تلگرام طلایی به حساب می آید که ما در این قصد داریم حذف آن را برای شما عزیزان آموزش دهیم که پشنهاد میشود همراه ما باشید.

  • ۱ – ابتدا باید برای حذف تلگرام طلایی وارد لینک زیر شویم
  • ۲ – سپس باید شماره ای که تلگرام در ان نصب شده است را وارد کنیم و ok را بزنیم
  • ۳ – پس از تاید شماره ی همراه کدی برای شما ارسال میشود ان را وارد کنید و سپس ok را بزنید
  • ۴ – سپس پس از ان که کد را وارد کردید و شماره ی وارد شده تایید شد گزینه ی Yes, Delete My Accoun می اید که با زدن آن تلگرام طللایی شما برای همیشه پاک خواهد شد
  • همانطور که قبلا نیز بیان کردیم چنانچه شما اکانت تلگرام طلایی خود را به صورت موقت حذف کنید، هر زمان که مایل بودید می‌توانید با همان اکانتی که حذف کردید دوباره از تلگرام استفاده کنید اما در روش دائمی هم تمامی اطلاعات شما حذف می‌شود و هم تلگرام جهت ورود به برنامه شما را به عنوان یک کاربر جدید خواهد شناخت. بنابراین جهت حذف تلگرام سعی کنید همواره جانب احتیاط را رعایت کنید و با در نظر گرفتن تمامی نکاتی که در بالا ذکر کردیم بهترین روش را برای حذف آن به کار برید تا در صورت عدم دسترسی به داده‌ها و اطلاعات متحمل زیان نشوید.

گزینه های دیگر برای حذف تلگرام

هنوز نمی دانید چه کاری باید انجام دهید؟ شما از تلگرام استفاده نمی کنید اما می خواهید در صورت شک از حذف دائمی حساب خود جلوگیری کنید؟ سپس این کار را انجام دهید: فقط برنامه را از دستگاه خود حذف کنید. به این ترتیب ، اگر مجبور به تجدیدنظر باشید ، همیشه و در هر صورت می توانید بدون نیاز به تکمیل مراحل ثبت نام از ابتدا ، حساب خود را از سر بگیرید (به شرطی که در حداکثر مدت زمان از آن استفاده کنید). فراتر از آن مشخصات شما عبور می کند خود تخریب) ، اما در ضمن ، دیگر پیام ، اعلان و غیره دریافت نخواهید کرد.

آیا از من می پرسید که چگونه تلگرام را در تلفن هوشمند ، رایانه لوحی یا رایانه شخصی خود حذف نصب کنم؟ هیچ چیز آسان تر نیست. دستورالعمل های زیر را دنبال کنید و بلافاصله متوجه خواهید شد.

  • برای حذف تلگرام در تلفن های همراه و رایانه های لوحی Android ، نماد برنامه را فشار داده و نگه دارید و سپس آن را به دستور حذف نصب که در بالای شما ظاهر می شود بکشید و تأیید تمایل شما برای حذف برنامه در دستگاه را ارائه می دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر ، می توانید آموزش من را در این زمینه بخوانید.
  • برای حذف تلگرام در دستگاه iOS ، روی نماد برنامه ضربه بزنید و نگه دارید تا شروع به “رقص” کند ، سپس در “X” در بالا سمت چپ متوقف شوید و روی مورد حذف شده که در صفحه ظاهر می شود ضربه بزنید . برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید مقاله اختصاصی من را در این زمینه بخوانید.
  • برای حذف تلگرام در ویندوز به نصب برنامه ها از صفحه کنترل بروید ، برنامه را در لیست باز شده پیدا کنید و روی دکمه حذف نصب در بالای صفحه کلیک کنید . برای اطلاعات بیشتر ، مقاله آموزش من را در این زمینه بخوانید.
  • برای حذف تلگرام در Mac ، به Rocket Launcher دسترسی پیدا کنید ، نماد برنامه را در میان حاضران پیدا کنید ، روی آن کلیک کنید و فشار دهید و سپس “X” را به سمت چپ فشار دهید برای جزئیات بیشتر ، می توانید با راهنمای اختصاصی من مشورت کنید.

ذخیره ی دیتای تلگرام یا بکاپ گیری

همانگونه که گفته شد زمانی که کاربری اقدام به دلیت اکانت تلگرام خود میکند هرچه از جمله( موزیک , ویدیو , پیام ها و . . . ) پاک خواهند شد و دیگر دسترسی به انان ممکن نیست پس برای جلو گیری از این مشکل باید بتوانیم اطلاعاتمان را در جایی ذخیره کنیم یا به عبارت کلی تر از انان بکاپ بگیریم که در صورت لزوم بتوانیم انان را بازگردانیم با استفاده از نسخه دسکتاپ تلگرام می‌توانید اطلاعات حساب کاربری خود را در دو فرمت JSON یا HTML ذخیره کنید.

  • ۱ – ابتدا آخرین نسخه ی تلگرام در دسکتاپ رادانلود کرده و سپس آن را اجرا میکنیم
  • ۲ – به بخش تنظیمات مربوطه رفته
  • ۳ – گزینه Export Telegram Data را انتخاب کنید.
  • ۴ – حال، روی گزینه Export Chat History کلیک کنید. صفحه‌ای برایتان باز می‌شود. در این صفحه می‌توانید نوع دیتاهای مدنظرتان را انتخاب کنید؛ برای مثال تنها تصاویر یا متن چت‌ها ذخیره شود.
  • ۵ – به لطف فایل ذخیره‌شده شما می‌توانید به اطلاعات خود حتی به‌صورت آفلاین نیز دسترسی داشته باشید.

آیا می توان یک حساب کاربری حذف شده را بازیابی کرد؟

حذف اکانت تلگرام باید به دقت مورد توجه قرار گیرد. در واقع ، هنگامی که یک کاربر این فرآیند را تأیید می کند ، تمام داده های شخصی ذخیره شده در ابر پاک می شوند. به عبارت دیگر ، بازیابی محتوای رسانه ای یا متنی غیرممکن خواهد بود.به همین ترتیب ، ایجاد یک حساب کاربری جدید تلگرام نیاز به تاخیری دارد که ممکن است از ۲ تا ۵ روز پس از غیرفعال کردن حساب قبلی شما تغییر کند. در این دوره نیازی به نگرانی با دیدن برخی اعلان های عدم دسترسی نیست.

سوالات متداول

۱ – آیا میشود اکانت تلگرامی را بدون داشتن کد دیلیت کرد

در جواب اید گفت خیر !! زیرا این بحث امنیتی میباشد و تا اگر کاربر تایید نشود امکانش وجود ندارد وگرنه هرکسی میتوانست هر شماره ای که دویت دارد را حذف کند پس به خاطر امنیت بالای ان این کار غیر ممکن است.

۲ – آیا میتوان تلگرام را بدون تایید کد نصب کرد

در جواب این سوال نیز باید گفت خیر مانند جواب سوال قبلی باید گفت که یک بحث امنیتی میباشد اگر بدون کد بود کاربران زیادی میتوانستند با هر شماره ی که دوست دارند وارد تلگرام های دیگران شوند و در ان صورت مزاحمت های زیادی صورت میگرفت به این خاطر این کار نیز غیر ممکن میباشد.

۳ – آیا پس از حذف اکانت تلگرام میشود دوباره با همان شماره وارد تلگرام شد

بله میشود ولی دیگر برای شما هیچ اطلاعاتی وجود نخواهد داشت و مثل این است که یک خط جدید ی وارد تلگرام شده است.

۴ – آیا می توانیم از داخل برنامه تلگرام اکانت خود را حذف کنیم؟

تلگرام نیز همانند سایر شبکه های اجتماعی اجازه ای برای این کار نمی دهد و متاسفانه به هیچ وجه نمی توانیم از داخل برنامه تلگرام اقدام به حذف آن نماییم ، فقط تنها روش حذف اکانت تلگرام ۳ روشی بود که گفته شد.

۵ – برای جلو گیری از پاک شده اطلاعات چه کارهایی وجود دارد

همانطور که پیش تر گفته شد برای ان که اطلاعات را نگه داریم باید از انان بکاپ بگریم تا بتوانیم انان را ذخیره کنیم تا از حذف اطلاعات جلوگیری شود.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
پیمایش به بالا