کارینا

KARINA

شماره تماس: 09134839840


پاک کردن کش اینستاگرام در آیفون

اینستاگرام یک شبکه اجتماعی متمرکز بر عکس ها و اشتراک عکس است و هر بار که برنامه را باز می کنید و به تصاویر می پردازید ، حافظه پنهان آن عکس ها در iPhone (یا برای همین موضوع Android) ذخیره می شود. در حالی که بسیاری از برنامه ها از حافظه پنهان برای سرعت بخشیدن به کار و جلوگیری از بارگیری مجدد تصاویر و داده هایی که قبلاً به آنها دسترسی پیدا کرده اید ، استفاده می کنند ، حافظه کش اینستاگرام می تواند بسیار بزرگ شود و در نهایت فضای ذخیره سازی زیادی را در دستگاه اشغال کند. این مقاله به شما نشان می دهد که چگونه می توانید حافظه کش اینستاگرام را در iPhone پاک و پاک کنید تا بتوانید فضای ذخیره سازی آیفون را آزاد کنید. این فقط در صورتی مرتبط است که آیفون شما فضای ذخیره سازی بسیار کمی داشته باشد و اگر حافظه کش اینستاگرام فضای ذخیره سازی زیادی را اشغال کرده باشد ، بدیهی است که اگر اینگونه نباشد ، این برای شما مفید نخواهد بود. که در ادامه شما را با پاک کردن کش اینستاگرام در آیفون بیشتر آشنا خواهیم کرد.

با نصب هر برنامه در گوشی های تلفن همراه با توجه به مقدار حجم برنامه ی مورد نظر مقداری از حافظه ی گوشی شما اشتغال میشود ، این امر باعث کندی گوشی و کاهش سرعت میشود که برای خیلی از کاربران که از گوشی های خود زیاد استفاده میکنند بسیار آزار دهنده میباشد و کاربران به این مورد هیچ توجهی نمیکنند و رفته رفته برنامه های زیادی را دانلود و در گوشی خود نصب میکنند که درآخر با پر شدن حافظه ی گوشی مجبور میشوند برنامه هایی را که دانلود کرده اند را پاک کنند تا حافظه ی گوشی هایشان خلوت تر شود تا بتوانند برنامه های بهتر و بیشتری را نصب کنند ما در ادامه نحوه پاک کردن کش اینستاگرام در آیفون و همچنین اندروید را به صورت کاملا جامع آموزش خواهیم داد که چگونه میتوانید کش حافظه ی خود را پاک کنید که دیگر نیازی به حذف برنامه نداشته باشید.

حافظه ی کش چیست

حافظه ی کش همان حافظه ی پنهانی میباشد که در همه ی گوشی ها وجود دارد که این حاظه داده هایی خاصی را در خود ذخیره میکند سرعت یک تلفن همراه بستگی به حافظه ی کش آن گوشی دارد ینی اگر آن حافظه پر باشد قطعا سرعت گوشی بسیار کند خواهد شد و اگر سرعت گوشی هایتان درست است پس بدانید حافظه ی کش تلفنتان هنوز پر نشده و جای بسیاری نیز دارد ، همانطور که میدانید کش برنامه هایی همچون اینستاگرام ، تلگرام ، فیسبوک و اکثر برنامه های اجتماعی خیلی بیشتر از برنامه های دیگر است زیرا تمام عکس یا ویدیو هایی که در این برنامه ها مشاهده میکنید و برای کاربران دیگر ارسال میکنید همگی در حافظه کش تلفنتان ذخیره میشوند و به صورت کاملا مخفی حضور دارند در این بخش شما را با چندین روش برای پاک کردن کش اینستاگرام در آیفون آشنا خواهیم کرد تا بتوانید حافظه ی گوشی خود را تا حد ممکن تخلیه کنید.

حتما ببنید : نحوه گرفتن تیک آبی اینستاگرام

آموزش ساده ترین روشهای برای پاک کردن کش اینستاگرام در آیفون:

برای پاک کردن حافظه کش چندین راه وجود دارد که در ادامه شما را با تک تک آنان آشنا خواهیم کرد همانطور که میدانید حافظه ی کش در اینستاگرام بسیار مهم است زیرا با هر ارسال پیام ، عکس ، ویدیو حافظه گوشیتان پر خواهد شد و سپس به مرور زمان تلفن همراهتان کند خواهد شد پس برای جلوگیری از این اتفاق روش هایی را که در ادامه خواهیم گفت را به خوبی یاد بگیرید و برای پاک کردن حافظه کش تلفن خودتان هرچه سریعتر اقدام کنید.

روش اول :

بهترین و راحت ترین راه برای پاک کردن کش اینستاگرام در آیفون حذف یا غیر فعال کردن برنامه ی خود اینستاگرام از آن گوشی تلفن همراه میباشد ینی شما میتوانید برنامه را یک باره غیر فعال یا uninstall کنید و سپس برنامه را از اول نصب کنید به این صورت کش حافظه ی گوشی شما پاک خواهد شد اصلا نگران اطلاعات درون اینستاگرام نباشید زیرا آنان از بین نخواهند رفت فقط به این نکته را به یاد داشته باشید قبل از حذف اکانت اینستاگرامتان مطمئن شوید رمز پیجتان را به یاد دارید و سپس اکانت را حذف کنید در غیر این صورت با رفتن به صفحه ی فراموش کردن رمز اینستاگرام ابتدا رمزتان را بازیابی کنید . خیلی از کاربران هستند اول اینستاگرام خود را پاک میکنند سپس ما این موضوع مواجه میشون که رمز عبورشان را از یاد برده اند شما با این کار میتوانید رمز اینستاگرام خود را در دست داشته باشید سپس آن را حذف کنید.

بعد از حذف کردن اینستاگرام شما میتوانید به مراجعه به لینک زیر به راحتی اینستاگرام را دانلود و سپس دوباره نصب کنید ، بعد از پاک کردن اینستاگرام به این موضوع پی خواهید برد که چقدر سرعت کوشی شما افزایش پیدا کرده است همچنین میتوانید برای انجام کار روش زیر را نیز امتحان کنید :

پاک کردن کش اینستاگرام در آیفون
  • ۱ – ابتدا باید وارد بخش تنظیمات تلفن همراه خود یا همان Settings شوید
  • ۲ – از بین گزینه ها باید گزینه ای وجود داشته باشد به اسم General روی آن کلیک کنید تا بتوانید وارد بخش پاک کردن حافظه کش شوید.
  • ۳ – باید گزینه ی iPhone Storage را بزنید تا بدانید هر برنامه چقدرا ز گوشی شما را اشغال کرده است ، برای امدن اطلاعات دقیق تر باید مقداری صبر کنید.
  • ۴ – برنامه ی اینستاگرام را پیداکرده و روی آن کلیک کنید تا بدانید اینستاگرام چقدر از حافظه ی کش گوشی شما را اشغال کرده است.
  • ۵ – با زدن گزینه ی Delete App برنامه ی اینستاگرام کلا از گوشی شما پاک خواهد شد.
  • ۶ – دوباره شما میتوانید برای نصب دوباره اینستاگرام از لینکی که برای شما قرار داده شده است استفاده کرده و برنامه را دانلود و سپس نصب کنید.
  • ۷- شما با ۲ روشی که برایتان قرار دادیم میتوانید برنامه ی اینستاگرام را حذف کنید هر کدام را که راحت تر بودید برای پاک کردن کش اینستاگرام استفاه کنید.

دانلود اینستاگرام برای آیفون

روش دوم :

یکی دیگر از روش های بسیار مفید برای پاک کردن کش اینستاگرام در آیفون استفاده از خود برنامه ی اینستاگرام میباشذ ینی شما دیگر نیاز به حذف برنامه ی اینستاگرام ندارید فقط باید برای انجام این کار هرچه را که برای شما آموزش میدهیم را یکی یکی انجام دهید تا بتوانید حافظه کش را تخلیه کنید.

  • ۱ – برای این منظور ابتدا باید وارد برنامه ی اینستاگرام شده و بخش تنظیمات یا Settings برنامه ی اینستاگرام را انتخاب کنید ، توجه کنید مواردی که برای شما گفته میشود در مورد برنامه ی اینستاگرام است نه گوشی
  • ۲ – بعد از آن که وارد بخش تنظیمات اینستاگرام شدید باید گزینه ای با نام clear search history وجود داشته باشد شما با کلیک روی این گزینه به اینستاگرام خواهید گفت که قصدتان چیست و سپس برای پاک کردن کش اینستاگرام در آیفون شما را همراهی خواهد کرد.

حتما ببینید : نحوه ساخت ایمیل برای اینستاگرام

روش سوم :

سومین روش برای پاک کردن کش اینستاگرام در آیفون استفاده از برنامه ی جانبی همچون imyfone میباشد اگر تلفن همراهتان آیفون میباشذ ابتدا این برنامه را دانلود کنید و سپس بعد از دانلود نسبت به پاک کردن کش اینستاگرام در آیفون اقدام کنید. در ادامه شما را این موضوع بیشتر آشنا خواهیم کرد.

  • ۱- ابتدا باید برنامه ی imyfone را دانلود کنید و سپس روشی گوشی خودتان نصبش کنید برای دانلود میتوانید از لینک قرار داده شده استفاده کنید.
  • ۲ – بعد از نصب باید وارد برنامه شوید ، در این مرحله باید آیفون خود را بتوانید به کامپیوترتان وصل کنید.
پاک کردن کش اینستاگرام در آیفون
  • ۳ – اگر به درون برنامه توجهی کرده باشید باید در گوشه سمت چپتان گزینه ای با نام Quick scan وجود داشته باشد این گزینه کار اسکن را انجام میدهد آن را بزید و منتظر بمانید.
پاک کردن کش اینستاگرام در آیفون
  • ۴ – در صفحه ای که برایتان نمایش داده خواهد شد، روی گزینه های Temporary Files و Junk Files کلیک کنید و برای پاک کردن فایل های انتخابی گزینه Clean را انتخاب کنید.
پاک کردن کش اینستاگرام در آیفون
  • ۵ – کش برنامه ها به خصوص اینستاگرام پاک شده است شما به این طریق میتوانید کش همه ی برنامه های گوشی خود را پاک کنید و حافظه ی ان را بهبود ببخشید ، پیشنهاد میکنم اگر قصد دارید فقط کش اینستاگرام را پاک کنید از روش اول و دوم استفاده کنید زیرا به راحتی انجام خواهد گرفت ولی اگر قصد دارید کش همه ی برنامه ها را پاک کنید پیشنهاد میکنم از برنامه ی imyfone استفاده کنید.

پاک کردن کش اینستاگرام در اندورید

همانطور که میدانید حافظه کش یا پنهان بخش مهمی از اطلاعات ضروری شما میباشد که خیلی از این اطلاعت به کار ما نمی آیند اگر این اطلاعات را بتوانید پاک کنید در دفعات بد راحت تر میتوانید یک استوری را باز کرده و یا ویدیویی را در اینستاگرام تماشا کنید.تا این قسمت شما را با پاک کردن کش اینستاگرام در آیفون آشنا کردیم اکنون قصد داریم شما را با گوشی اندروید نیز آشنا کنیم خیلی از کاربران هستند که گوشی های آنان آیفون نیست ولی دوست دارند با پاک کردن حافظه ی کش ، گوشی خود را تخلیه کنند تا سرعت آن نیز بهبود بخشیده شود برای پاک کردن کش اینستاگرام در اندورید کافیست آن چه را که در ادامه برای شما میگوییم را انجام دهید :

  • ۱ – ابتدا باید وارد تنظیمات گوشی خود شوید عکس چرخ دنده را بزنید و وارد بخش Settings شوید.
  • ۲ – گزینه Apps یا Applications را از منوی تنظیمات گوشی خود انتخاب کنید.
  • ۳ – در بین برنامه هایی که برای شما به نمایش در می آیند برنامه ی اینستاگرام را انتخاب کرده و وارد آن شوید.
  • ۴ – سپس در این مرحله گزینه ی Storage را که به فارسی به معنی حافظه میباشد را بزنید و در قسمت مشخص شده گزینه ای با نام Clear Cache وجود دارد آن را بزنید تا حافظه کش تلفن همراهتان تخلیه شود.

مشاهده خواهید کرد که داده های کش یا همان Cache اپلیکیشن اینستاگرام شما به طور کامل حذف می‌شوند و مثل عکس بالا در کنار گزینه Cache عدد صفر نمایان خواهد شد. به همین صورت می‌توانید در گوشی های اندرویدی اطلاعات کش هر اپلیکیشن دیگری که مد نظرتان باشد را هم پاک کنید.

پاک کردن تاریخچه جستجو را در اینستاگرام

پاک کردن سابقه جستجو در فیس بوک یا اینستاگرام یکی دیگر از گزینه های خوبی است که هنگام تلاش برای یافتن نحوه پاک کردن کش اینستاگرام در آیفون در سال ۲۰۲۰ بدانید. این برنامه از همه چیزهایی که جستجو شده است خلاص می شود ، بنابراین همه مواردی که در آن مورد ذخیره می شد ذخیره می شود. جستجو کرد ، فایلهای موقت اضافی را به طور همزمان پاک کرد. همچنین به حفظ حریم خصوصی کمک می کند.

از طریق برنامه اینستاگرام

حذف سابقه در برنامه اینستاگرام به کاربر اجازه می دهد از حریم خصوصی خود محافظت کند و همه چیز را بدون مشکل ذخیره کند زیرا تلفن به اندازه کافی پر نشده است.

  • ۱ – برنامه اینستاگرام را راه اندازی کنید.
  • ۲ – به نمایه کاربر و سپس اینستاگرام که با نماد چرخ دنده در بالای صفحه نشان داده شده است بروید.
  • ۳ – در زیر گزینه Account ، به پایین بروید تا سابقه جستجو را پیدا کرده و آن را انتخاب کنید.
  • ۴ – روی Clear Search History ضربه بزنید و Yes، I’m Sure را انتخاب کنید.

حذف سابقه جستجو از طریق صفحه جستجو

هرکسی که با رابط کاربری اینستاگرام آشنا باشد می داند که دارای یک نوار جستجوی مفید در زیر برگه Search است. این گزینه به کاربر اجازه می دهد تا هشتگ ها ، کلمات یا نامهای حساب دیگر را تایپ کند تا موضوعات یا سایر کاربران را در پلت فرم پیدا کند. به راحتی می توان سابقه جستجو را از اینجا پاک کرد.

  • ۱ – به برنامه اینستاگرام دسترسی پیدا کرده و وارد حساب کاربری مناسب شوید.
  • ۲ – در پایین صفحه برنامه ، یک نوار با گزینه های مختلف برگه وجود دارد. نماد Search را انتخاب کنید که شبیه ذره بین است.
  • ۳ – هنگامی که صفحه جستجو ظاهر می شود ، توجه داشته باشید که تمام سابقه جستجوی اخیر در بالا نمایش داده می شود.
  • ۴ – روبروی SEARCH HISTORY ، دکمه Clear وجود دارد. روی آن ضربه بزنید تا همه سابقه جستجو از دستگاه و حساب حذف شود.

با سه روش سریع ادغام شده در پلت فرم ، پاک کردن کش اینستاگرام در آیفون آسان است. این به شما کمک می کند تا همه دستگاه های استفاده شده را در بالاترین سطح نگه دارید ، به جای اینکه با استفاده از حافظه اضافی دچار مشکل نشوید.

از طریق رایانه یا مرورگر تلفن همراه

گاهی اوقات ، اجرای برنامه های عملیاتی فناوری در رایانه ای با صفحه نمایش بزرگتر نسبت به دستگاه تلفن همراه بسیار ساده تر است. اگر چنین است ، خوب است که یک کاربر بتواند کش را در Instagram از طریق رایانه یا مرورگر پاک کند.

  • ۱ – در مرورگر رایانه یا تلفن همراه ، آدرس instagram.com را در مرورگر وارد کنید.
  • ۲ – با نمادی که شبیه یک شبح در بالای صفحه است باز کنید. سپس روی نماد چرخ دنده ضربه بزنید تا به تنظیمات حساب برسید.
  • ۳ – روی Privacy and Security و سپس View Account Data کلیک کنید.
  • ۴ – گزینه ای به نام Search History را پیدا کرده و روی View All کلیک کنید.
  • ۵ – یک گزینه برای پاک کردن سابقه جستجو و صفحه بعدی ظاهر می شود. روی آن کلیک کنید و بله ، من مطمئن هستم را انتخاب کنید.

نتیجه گیری

پاک کردن کش اینستاگرام در آیفون نه تنها برای تخلیه حافظه گوشیتان مناسب است بلکه برای بهبود سرعت گوشیتان نیز بسیار کاربری است ، ما در این مقاله شما را با ۳ روش مطمئن و ۱۰۰ درصد تضمینی آشنا کردیم اگر در این باره مشکلی داشتید از طریق نظرات همین صفحه با ما به اشتراک بگذارید ما نیز سعی میکنیم در کمترین زمان ممکن پاسخ گوشی شما عزیزان باشیم ، ما منتظر نظرات ارزشمند شما عزیزان هستیم.

حتما بینید : آموزش ترفند های اینستاگرام

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
پیمایش به بالا