کارینا

KARINA

شماره تماس: 09134839840

چالش چیست

چالش در اینستاگرام همانند یک مسابقه یا یک رقابت است شما تا به حال شاید شنیده باشید چالش (عکس . فیلم . اهنگ . چشم . رنگ و…)همه ی اینان یک رقابت هستند مانند چالش عکس ینی یک مسابقه برگذار میشود و در ان تعدادی شرکت کننده عکس هایی را به اشتراک میگذارند و میتوانند برای ان رای جمع کنند به این نوع رقابت ها چالش اینستاگرام گفته میشود پیاده سازی چالش اینستاگرام به منابعی بستگی دارد ینی شما باید نحوه ی پیاده سازی ان چالش را بلد باشید بتوانید ان را مدیریت کنید اگر مشکلی ایجاد شد بتوانید به راحتی ان را رفع کنید پس توجه داشته باشید پیاده سازی چالش اینستاگرام توسط یک مدیر کاربلد امکان پذیر است

شبکه‌های اجتماعی در حال حاضر در حال گسترش هستند بطوریکه هرچند وقت یک‌بار شبکه اجتماعی جدیدی در دنیای وب معرفی می‌شود و هر فردی را که با اینترنت سروکار دارد را به سمت خود جلب می‌کنند که البته با طرفداران زیادی هم روبرو می‌شوند. شبکه‌های اجتماعی جزو کلیدی‌ترین روش‌ها برای برند سازی و ایجاد جایگاهی در دنیای مجازی تلقی می‌شوند. این شبکه‌ها که به‌عنوان یک ابزار سرگرم‌کننده در اختیار کاربران قرارگرفته‌اند می‌توانند به‌عنوان معرفی و تبلیغات نیز مورداستفاده قرار گیرند که میتوانید برای پیاده سازی چالش اینستاگرام از این نوع شبکه های اجتماعی استفاده کنید

با استفاده از شبکه‌های اجتماعی ضمن برند سازی برای خود، می‌توانید بانک اطلاعاتی گسترده‌ای از مشتریان به دست آورید. همچنین، استفاده از مباحث شبکه‌های مجازی می‌تواند به‌عنوان یک‌راه بسیار مطمئن برای تحقق اهداف و موضوعات بازاریابی مورداستفاده قرار گیرد.

اموزش راه اندازی و پیاده سازی چالش اینستاگرام

سوال اکثر کاربرانی که از من میشه اینه که چگونه میتونیم یک چالش اینستاگرامی راه اندازی کنیم این چالش دارای چه معیار هایی است در این چالش چه کسانی میتوانند شرکت داشته باشند نحوه پیاده سازی چالش اینستاگرام به چه صورت است که ما در این مبحث با چندین روش موثر و بسیار عالی به شما اموزش راه اندازی یک چالش یاد خواهیم داد تا بتوانید برای خود یک چالش اینستاگرامی راه اندازی کنید و دیگر هیچ مشکلی نداشته باشید

۱. هدف خود را مشخص کنید

پیاده سازی چالش اینستاگرام
karinacss

اولین نکته ی مهم قبل از پیاده سازی چالش اینستاگرام همانطور که میدانید هدف است ینی شما باید یک هدف مشخصی را داشته باشید تا به نیجه برسید در این دنیا هیچ کار بدون هدف به مقصد نمیرسد میتوان گفت مهم ترین قسمت در هر مرحله که برای انجام کاری استفاده میشود هدف است پس در چالش های خودتان به هدف دقت زیادی داشته باشید

شرکت Heineken با استفاده از راه‌اندازی مسابقه Crack_the_US_Open@ توانست میزان دنبال کنندگان خود را در اینستاگرام به میزان ۲۰ درصد افزایش دهد. در طی ۳ روز ۱۵۰۰ نفر به دنبال کنندگان این برند اضافه شد.

۲. کاربران خود را بشناسید

پیاده سازی چالش اینستاگرام
karinacss

هدف قرار دادن کاربران به منظور شناخت و بررسی رفتار مخاطبان در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند تا حد زیادی میزان فعالیت آن‌ها را مشخص نماید. پس برای کسب نتیجه بهتر برروی شناخت کاربران خود بیشتر تمرکز کنید و بدانید کاربرانی که به شما مراجعه میکنند چه رفتار و اخلاقی دارند یکی دیگر از بخش های مهم درچالش اینستاگرام شناختن کاربران است پس باید به ان نیز دقت کافی کرد

۳ – انتخاب موضوعات مرتبط به کسب‌و‌کار یا صنعت شما

پیاده سازی چالش اینستاگرام
karinacss

موضوعاتی که شما در ان مبحث کسب و کاری خود انتخواب میکنید باید ارتباط زیادی با متن و چالش شما داشته باشد باید طوری نباشد که متن یک موضوع باشد ولی عنوان ان فرق داشته باشد پس دقت کنید که موضوع یکی از مهم ترین مبحث هاست

سایت  Constant Contact در چالش #CCPhotoADay با سازمان های عام المنفعه و کسب‌و‌کارهای کوچک کار کرده است. بنابراین ما در ساخت چالش خود از موضوعات مرتبط استفاده کردیم و آن را پروموت کردیم که صاحبان کسب‌و‌کار را تشویق می‌کند که هویت آن ها را نشان دهند و در پشت صحنه کسب‌و‌کارشان مخاطبان آن ها را جذب کنند. آن‌ها موضوعات را تا حد ممکن عمومی نگه داشتند به‌طوری‌ که هرکس در این چالش شرکت کند بتواند چیزهایی را برای گرفتن یک عکس در کسب‌و‌کارش یا در طول روتین روزانه اش در هر روز از چالش پیدا کند.

۴ – انتخاب هشتگ مناسب

پیاده سازی چالش اینستاگرام
karinacss

وقتی که شما لیستی از ایده‌ها را با مخاطبان خود به اشتراک می‌گذارید، در واقع می‌خواهید مخاطبان خود را تشویق کنید که در چالش شما شرکت کنند. از آن‌ها بخواهید که در کپشن تصاویری که برای چالش شما انتخاب می‌کنند، از یک هشتگ استفاده کنند. بنابراین می‌توانید تمام تصاویری را که افراد در رابطه با چالش شما ارسال می‌کنند، پیدا و ردیابی کنید.

برای مثال، Constant Contact برای چالش اینستاگرامی خود از هشتگ #CCPhotoADay استفاده کرد. بنابراین پیدا کردن کسانی که چالش آن‌ها را با این هشتگ دنبال کرده بودند بسیار راحت بود.

وقتی تصویر خود  را در اینستاگرام منتشر می‌کنید، مطمئن شوید که هشتگ‌های دیگری را که به کسب‌و‌کار شما مربوط هستند به تصویر خود اضافه کرده‌اید ینی از هشتک های تکراری و بی معنی که ربطی با محتوای شما ندارد استفاده نکنید که در این صورت از طرف اینستاگرام بلاک میشوید

۵ – با کسانی که در چالش شما شرکت کرده‌اند در تعامل باشید

پیاده سازی چالش اینستاگرام
karinacss

بهترین نمونه ی پیاده سازی چالش اینستاگرام بحخث تعامل میباشد زمانی که شما یک چالش تشکیل میدهید حالا چالش عکس یا هرچیز دیگ باید با کسانی که تواین مسابقه شرکت میکنند تعامل مشترک داشته باشید ینی بتونید با اونایی که در چالش شرکت کردع اند داد ستدی انجام بدید تعامل ینی وقتی شما چیزی به طرف مقابلتون میدید باید هر دو طرف از اون راضی باشند

وقتی که شما یک چالش عکس در اینستاگرام برگزار می‌کنید، هر روز باید هشتگ مربوط به آن را جستجو و تصاویر و فعالیت‌های مربوط به آن را دنبال کنید. همچنین لازم است گاهی این پست‌ها را لایک کنید یا برای آن‌ها کامنت بنویسید تا انان نیز به سمت شما بیاییند تا تعداد کاربرانی که در این مسابقه شرکت کرده اند افزایش پیدا کنند

احتمالاً شرکت‌کنندگان در چالش شما بررسی می‌کنند که به جز خودشان چه کسانی در این چالش شرکت کرده‌اند و با آن‌ها تعامل برقرار می‌کنند. آن‌ها درک می‌کنند که تعامل و گفتگو به ایجاد یک احساس حول چالش تصویری شما کمک می کنند.

۶ – محتوای خودتان را امتحان کنید

عکس ها پرطرفدارترین محتواها در اینستاگرام هستند اما برای تنوع می‌توانید انواع مختلف دیگری از تصاویر را با هم ترکیب کنید. از ابزارهای رایگانی مانند PicMonkey یا Canva به صورت دسکتاپ (سپس ارسال به خودتان و ذخیره در تلفن همراه برای آپلود در اینستاگرام) یا اپلیکیشن‌هایی مانند Word Swag برای ساخت متن نوشته یا نقل قول‌ها، حقایق، آمار یا نکات بر روی یک عکس یا تصویر پس‌زمینه استفاده ک

البته بهتر است برای این کار از فتوشاپ استفاده کنید و تصاویری استاندارد، باکیفیت و یکپارچه داشته باشید اما ابزارهای بالا هم می‌توانند به شما کمک کنند. مجبور نیستید که هر روز محتوای جدیدی ایجاد کنید. بلکه می‌توانید از محتواهایی که برای شبکه‌های اجتماعی دیگر، سایت، بلاگ یا ایمیل خبرنامه خود ساخته‌اید نیز استفاده کنید. استفاده دوباره از محتوایی که در جای دیگری منتشر کرده‌اید در وقت شما نیز صرفه‌جویی می‌کند. فقط مطمئن شوید که موضوع محتوا با چالش شما تناسب دارد. علاوه بر این حتماً باید کپشن یا همان توضیح تصویر را طوری تغییر دهید که بازتابی از گفتگویی باشد که در اینستاگرام (پیرامون چالش شما) در جریان است.

۷ – پست‌های خود را برنامه‌ریزی کنید

زمانی که شما در یک چالش(مسابقه) شرکت میکنید باید برای پست هایی که میگذارید وثت گذاشته تا نتیجه ی خوبی از اونا ببنید اجرا و شرکت در یک چالش عکس یک ماهه به کمی برنامه‌ریزی نیاز دارد. از دوستان و همکارانتان بخواهید که در پیدا کردن ایده برای همه موضوعات به شما کمک کنند و برای چالش شما عکس بگیرند یا تصویر جدیدی را خلق کنند.

شما میتونید در تقویم خود برای عکس‌های چالش یک یادآوری روزانه تنظیم کنید. بعضی از شرکت‌کنندگان چالش تصویری، از تصویر چالش پیش‌رو اسکرین شات می‌گیرند و آن‌ها را به‌عنوان تصویر پس زمینه خود انتخاب می‌کنند بنابراین هروقت که تلفن همراه خود را چک کنند، آن‌ها می‌بینند.

۸ – چالش خود را پروموت کنید

اگر صاحب کسب و کار هستید و برای شغل خود وب سایتی دارید، اپلیکیشن پرطرفدار و محبوب اینستاگرام این امکان را برای شما فراهم می آورد که یک صفحه اینستاگرام اختصاصی بیزینس پروفایل برای سایت خود ایجاد نمایید که به روش های مختلف می توانید سرویس یا خدمات کسب و کار خود را در قالب پست تبلیغاتی به کاربران اینستاگرام معرفی کنید. پروموت در اینستاگرام آپشن های متنوعی را در اختیار شما قرار می دهد که به عنوان مثال درج آدرس وب سایت فروشگاه بر روی پست اختصاصی را می توان عنوان کرد تا افراد از طریق آن قادر به مشاهده صفحه مورد نظر باشند.

فراموش نکنید که در شبکه‌های اجتماعی دیگر و ایمیل‌هایتان درباره چالش عکس خود حرف بزنید. برای اینکه چالش خود را به دامنه وسیع‌تری از مخاطبان نشان دهید باید در سایت خود و در یک پست بلاگ به آن لینک دهید یا اینکه دامنه‌ای از تصاویر را که شامل هشتگ هستند، با استفاده از ابزارهایی مانند (#)گسترش دهید هشتک (#) بهترین ابزاریه که شما میتونید چالش خودتونا برای بقیع معرفی کنید تا بقیع نیز تو چالش شما شرکت کنند

۹ – یک جایزه ی مناسب تعیین کنید

پیاده سازی چالش اینستاگرام

در زمان انتخاب جایزه برای برنده ی مسابقه، باید مشخصات و ویژگی های مخاطبان هدف و همچنین محدودیت های مالی و بودجه ای‌تان را در نظر بگیرید. بعلاوه، هدفتان را نیز برحسب اهمیت ارزش گذاری کنید.

این را به یاد داشته باشید وقتی شما از کاربری درخواست شرکت در چالش را میکنید ینی از او خواسته اید برای رشد برند شما کاری را انجام دهد پس باید جایزه ای که برای او تعیین میشود هم مناسب باشد ینی برای جایزه یک شلوار یا یک تیشرت معمولی زیاد جالب نیست برای انجام محکم تر کار ها باید جایزه ای که تعیین میشود هم ارزش داشته باشد مانند یک سفر رایگان

۱۰ – برای گسترش چالشتان تبلیغ کنید

پیاده سازی چالش اینستاگرام

برای این که کاربران چالش شما را بببنند و در ان شرکت داشته باشند باید تبلیغ کنید تا کاربران زیادی با این چالش اشنا شوند و به چالش شما بیاییند شما میتوانید در فضای مجازی تبلیغاتی انجام دهید

شبکه های اجتماعی : چه جایی بهتر از شبکه های اجتماعی همانطور که میدانید حدود نیم بیش تر از مردم جهان در شبکه هایی مانند تلگرام . اینستاگرام . فیسبوک و . . . فعالیت دارند شما با تبلیغ در چنین مکان هایی میتوانید چالش خوبی را راه اندازی کنید

ایمیل : مشترکان پیام های الکترونیک را از طریق یک ایمیل دوستانه و کوتاه از مسابقه باخبر کنید.

دیگر صفحات مرتبط : اگر صفحات دیگری وجود دارد که به چالش شما نیز ربط دارند میتوانید از انان استفاده کنید و تبلیغ کنید

۱۱ -پس از چالش مسابقه همچنان به کارتان ادامه دهید

پس از ان که چالشتان به اتمام رسید نباید قانون هایی که گذاشته اید را فراموش کنید  در زمان بازبینی محتواهای ارسالی کاربران، شرایط و ضوابط مسابقه را به یاد داشته باشید تا روال ارزیابی را کاملاً منصفانه پیاده کنید.

مجدداً، باید به اهمیت تنظیم و تدوین قواعد و شرایط برای مسابقه اینستاگرامی اشاره و تأکید کنیم؛ زیرا این قانون ها، به مثابه یک طرح مستند برای انتخاب برنده، برقراری تماس با ایشان و اعطای جایزه عمل میکنند.

پس از آنکه برنده را شناسایی و انتخاب کردید، نام ایشان را بصورت عمومی اعلام کنید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
پیمایش به بالا